ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΤ1  |  Παρασκευή 10 Φεβ 2012 -- Γιορτάζει: ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΧΑΡΙΛΑΟΣ, ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
Εγγραφή
ANT1 News
ONLINE ΕΙΔΗΣΕΙΣ SHOWBIZ ANT1 WEB TV FORUMS ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΣΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΓΕΙΑ
*
ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΥΓΕΙΑ / Οι μισοί Έλληνες μαθητές αγνοούν τη μεσογειακή διατροφή Aναζήτηση βάσει τίτλου
Πηγή:Α.Π.Ε.  Δημιουργία:1/9/2010 12:42 μμ  Τελευταία ενημέρωση:1/9/2010 12:46 μμ 

Σχεδόν οι μισοί μαθητές και μαθήτριες στην Ελλάδα έχουν χαμηλής ποιότητας διατροφή, αλλά ασκούνται σε ικανοποιητικό βαθμό. Πάντως, μόνο το 6% ακολουθούν την παραδοσιακή υγιεινή μεσογειακή διατροφή, σε συνδυασμό με έντονη σωματική άσκηση, όπως διαπίστωσε έρευνα της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών.

Η μελέτη, που δημοσιοποιήθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιολογίας στη Στοκχόλμη, καθοδηγήθηκε από τον επίκουρο καθηγητή καρδιολογίας Κώστα Τσιούφη, πραγματοποιήθηκε στη Λεόντειο Σχολή και συμπεριέλαβε περίπου 500 μαθητές (60% αγόρια και 40% κορίτσια) ηλικίας 12 - 17 ετών.

Οι μαθητές κλήθηκαν να περιγράψουν τη διατροφή τους κατά το περασμένο έτος και ταξινομήθηκαν σε κατηγορίες ανάλογα με το βαθμό που ακολουθούσαν την μεσογειακή δίαιτα.

Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (ποσοστό 42%) βρέθηκαν να ακολουθούν πολύ χαμηλής ποιότητας διατροφικές συνήθειες και μόνο 6% είχαν μια συνεπή ποιοτική μεσογειακή διατροφή. Παράλληλα, η έρευνα κατέγραψε το επίπεδο της σωματικής άσκησης των μαθητών, ανάλογα με τη συχνότητα άσκησης μέσα στην εβδομάδα, τη διάρκεια κάθε δραστηριότητας και την έντασή της.

Το συμπέρασμα ήταν ότι μόνο το 7% των αγοριών και των κοριτσιών είχαν πολύ χαμηλό επίπεδο σωματικής άσκησης, ενώ η μεγάλη πλειονότητα (93%) ασκούνταν από μέτριο μέχρι έντονο βαθμό. Κατά μέσο όρο, βρέθηκε ότι οι μαθητές, στη διάρκεια της εβδομάδας, αφιέρωναν πέντε ώρες σε αθλητικές δραστηριότητες (διάφορα σπορ) κι άλλες τρεις ώρες σε συναφείς σωματικές δραστηριότητες.

Οι μαθητές που ήταν πιο «πιστοί» στη μεσογειακή διατροφή εμφανίζονταν, παράλληλα, να έχουν και πιο έντονη φυσική δραστηριότητα. Εξάλλου, με βάση τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια, διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές παρακολουθούσαν τηλεόραση ή έπαιζαν βιντεοπαιγνίδια δύο ώρες την ημέρα κατά μέσο όρο. Οι μαθητές με μεγαλύτερη του μέσου όρου ποιότητα διατροφής βρέθηκαν να δαπανούν σημαντικά λιγότερη ώρα μπροστά στην τηλεόραση και να αφιερώνουν περισσότερη ώρα για διάβασμα, σε σχέση με όσους έκαναν κακή διατροφή.

Η έρευνα έγινε με στόχο να προσδιοριστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις στη νεολαία, ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι για μακροπρόθεσμη καρδιαγγειακή νόσο. Ο δρ Δ.Τσιαχρής, ένας από τους βασικούς ερευνητές, δήλωσε ότι, σύμφωνα με τη μελέτη, θα μπορούσαν να προωθηθούν δράσεις που θα ενισχύουν παράλληλα τόσο την υγιεινή διατροφή όσο και την έντονη σωματική δραστηριότητα μεταξύ των μαθητών.

ΕΠΙΣΤΗΜΗ -  Τελευταίες Ειδήσεις
Αποκωδικοποιήθηκε γονιδίωμα προγόνου του ανθρώπου
Γερμανοί επιστήμονες έδωσαν στη δημοσιότητα το γονιδίωμα ενός εξαφανισμένου είδους συγγενικού των σύγχρονων ανθρώπων, των λεγόμενων Ντενίσοβαν, οι οποίοι ήταν ακόμα πιο στενοί συγγενείς των Νεάντερταλ.
 06-Φεβ 13:26 Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
 02-Φεβ 16:50 Προτείνουν φόρο στη ζάχαρη
 02-Φεβ 19:08 Ανακαλύφθηκε νέος δυνητικά κατοικήσιμος πλανήτης
 07-Φεβ 11:45 Στην ανακύκλωση αχρησιμοποίητα φάρμακα, αξίας 1 δισ. ευρώ
 06-Φεβ 11:13 Ανακαλύφθηκε το κυτταρικό και γενετικό μυστικό του μασάζ
  Tελευταίες Ειδήσεις
Νεκρός διαδηλωτής στη Σαουδική Αραβία
Πυρά των δυνάμεων ασφαλείας εναντίον διαδηλωτών στη σιιτική ανατολική επαρχία Κατίφ της Σαουδικής Αραβίας στοίχισαν τη ζωή σε έναν 21χρονο, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες.
Γαλλία: Αποκαταστάθηκε η λειτουργία των αεροδρομίων
Ομάλα διεξάγεται η λειτουργία των αεροδρομίων Ρουασί και Ορλί του Παρισιού, μετά την τετραήμερη απεργία του ιπτάμενου προσωπικού.
Κολομβία: Γυμνή διαμαρτυρία κατά των ταυροδρομιών
Κόντρα Κουτρουμάνη – Τσίπρα στη Βουλή
Σημαντικές επιπτώσεις από ενδεχόμενη κατάργηση του ΟΕΚ
Σε συγκέντρωση έξω από τη Βουλή καλούν Θεοδωράκης και Γλέζος
«Όμηρος» του χιονιά η Ευρώπη και τα Βαλκάνια
Τελεσίγραφο προς την Ελλάδα «βλέπει» ο ξένος Τύπος
Fitch: Δραματικές οι επιπτώσεις ελληνικής χρεοκοπίας
Τιμή ρεκόρ για πίνακα του Μονέ
Πακιστάν: Απορρίφθηκε η έφεση του Γκιλάνι
Βραζιλία: Απεργούν αστυνομικοί και πυροσβέστες
Παραιτήθηκε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παύλος Στασινός
Νέο κύμα κακοκαιρίας στην Ιαπωνία
Τουρκία: Νεκρή μία γυναίκα «καμικάζι» από έκρηξη
*
*
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
*
© 2008 ANTENNA Internet. Η χρήση του web site σημαίνει την αποδοχή των όρων χρήσης. Design & Development by ANTENNA Internet